معاون گردشگری  گفت: «این سازمان برای توسعه توریسم سلامت آمادگی کاملی برای همکاری با وزارت بهداشت دارد تا پتانسیل و ظرفیت و توانمندی پزشکی ایران را در جامعه جهانی تبلیغ کند.»

 

محمد محب‌خدایی  در همایش رؤسای بیمارستان‌های دارای واحد پذیرش بیماران بین‌الملل، اظهار کرد: «خدمات حوزه سلامت در ایران کیفیت بسیار خوبی دارد اما در حوزه بازاریابی و جذب توریسم سلامت، وظایفی داریم و جذب گردشگر منافعی برای گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه به دنبال دارد که تقویت آن، نیازمند اقدامات بین‌ بخشی و کار تیمی است.»

او افزود: «بسیاری از پزشکان ایرانی در کشورهای دیگر خدمات تخصصی پزشکی را ارائه می‌دهند اما در واقع خدمات‌دهنده را صادر کرده‌ایم در‌حالی‌که باید خدمات‌گیرنده را به کشور وارد کنیم.»

 او تصریح کرد: «ورود توریسم سلامت به کشور باعث رونق و انتفاع حوزه‌های مختلف از جمله شرکت‌های هوایی، هتل‌ها و حمل‌و‌نقل می‌شود و در این حوزه، موفقیت‌های چندانی نداشته‌ایم و لازم است که مشوق‌هایی ایجاد کنیم تا گردشگر سلامت، به گرفتن خدمات در ایران تشویق شود.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: «برای صادرات محصولات مختلف در کشورهای دیگر باید هزینه‌های حمل‌و‌نقل و بازاریابی را در آن کشورها پرداخت کنیم و وقتی این محصولات به کشورهای دیگر صادر شود، برای آن‌ها اشتغال ایجاد کرده‌ایم و هرقدر بتوانیم توریسم سلامت ایران را تقویت کنیم، حوزه‌های مختلف توسعه می‌یابند و اشتغال و اقتصاد رونق می‌گیرد.»

محب خدایی با تأکید بر اینکه همه ذینفعان توریسم سلامت باید در کنار یکدیگر باشند، خاطرنشان کرد: «حتی یک راننده تاکسی می‌تواند در تقویت یا تخریب توریسم مؤثر باشد و خوشبختانه توان پزشکی ایران بسیار بالاست و باید فرصت‌های بازاریابی توریسم سلامت به‌ویژه در حوزه گردشگران زیارتی ایجاد شود.»

ورود به سایت
من رو به خاطر بسپار
ارتباط مستقیم با مدیرعامل
ویدئو ها
تقویم
1396
آذر
چهارشنبه
1