رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «تعیین سه مسیر گردشگری در استان تهران باید در دستور کار قرار گیرد.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دیروز شنبه 30 تیر 97 در بازدید از ساختمان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران گفت: «تهران باید پایلوت اجرای طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه حوزه گردشگری باشد.»

او یادآور شد: «تهران ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری دارد، در این شهر با 10 میلیون جمعیت ایجاد هرگونه زیرساخت گردشگری توجیه اقتصادی دارد.»

معاون رئیس‌جمهوری بر اجرای پروژه‌های جاذب گردشگر در شهر تهران تاکید کرد و گفت: «ایجاد منطقه نمونه گردشگری در مناطق اطراف تهران همچون فشم در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی شهر بسیار موثر خواهد بود، این مناطق دارای برخی زیرساخت‌های گردشگری هستند اما امکانات اقامتی ندارند و باید در این حوزه گام‌های موثر برداشته شود.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: «راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری و تعیین 3 مسیر گردشگری در تهران از دیگر اقداماتی است که اداره میراث‌فرهنگی استان باید مورد توجه قرار دهد.»

مونسان اظهار کرد: «نظارت بر ارتقای کیفیت مراکز اقامتی و پذیرایی در استان تهران هم از دیگر موضوعاتی است که باید پیگیری شود.»

معاون رئیس‌جمهوری افزود: «معرفی اماکن گردشگری، تاریخی و فرهنگی تهران در قالب یک کتاب می‌تواند در معرفی پایتخت به گردشگران داخلی و خارجی موثر و مفید باشد.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در بازدید از یکی از فروشگاه‌های صنایع‌دستی در خیابان نجات‌الهی تهران گفت: «تنظیم بازار صنایع‌دستی از موارد بسیار مهمی است که مدیران کل استان‌ها باید در دستور کار قرار دهند.»

مونسان در ادامه به استفاده بهینه از فضای اداری و ارتقای کیفی و کمی خدمات رسانی به مراجعه کنندگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران تأکید کرد.

همچنین در این دیدار دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل ارائه کرد.

او گفت: «ایجاد نظم و سامان‌دهی برخی مناطق تهران از جمله منطقه فرحزاد به عنوان محیط‌های گردشگری در استان تهران در برنامه کاری این اداره‌کل است.»

بزرگ‌نیا اضافه کرد: «رسیدگی به شکایات در استان تهران به روز شده است و میز خدمت اداره‌کل هر روز پاسخگوی مراجعه کنندگان است.»

بزرگ‌نیا گفت: «پیگیری تخلف و رسیدگی به شکایات از دفاتر خدمات مسافرتی و نظارت بر مراکز اقامتی و پذیرایی استان تهران در چند ماه اخیر با تلاش و جدیت بیشتری دنبال شده است.»

 
 
 
ورود به سایت
من رو به خاطر بسپار